"Esenlik yolunun temsilcileri" her şeyden önce "esenlik", "yol" ve "temsilcilik" kelimelerini yalın ve deyim olarak bilmek zorundadırlar. ‘"Esenlik" dünya modeli insanlığa ne sunar?', ‘Bu dünyadaki ve sonundaki vaadleri nelerdir?’, 'Yeryüzünü düzenleme mantığı nedir?', Tekamül anlayışı nedir?’, ‘Ayırt edici özellikleri nelerdir?' gibi özelliklerini evrensel kelimelerle ifade edebilmelidirler. "Yol" bir gidişi, menzilini ve usulünü ifade eder. "Esenlik yolu(l)" yukarıdaki soruların cevabının inşası için geçirilmesi gereken evreleri, doğrulan/yanlışları tanımlar. Temsilci" ise; bir modelin varlığını mümkün kılmak için; öncelikle o dünyanın tasavvuruyla kendini aynileştirmiş insandır. Söz konusu insan tanımına uygun bir bireyin oluşması için model, çağrı yaptığı dünya(l) ve onunla ilişkili varlıklar üzerinde cismanileşecektir.
Gerek kendi dünyasına girenler, gerekse dışarıda kalanlarla , söz konusu tanımlar çerçevesinde alış verişte bulunacaktır. Bir toplumda, bir varlık coğrafyasında yaşıyor olmak bütün varlığın birbirlerinden faydalanıyor olması sonucunu doğurur. Faydalanma miktarı nirengi noktasını aşınca; anarşi ve savaş başlar. Bu mücadele esenlik sağaltıcılarla(6) nefs-i emmaresinde şaşkınlaşan güruhlari85 arasında olduğu zaman bir varlık sancısı tezahür eder. Etki alanı geniş bir coğrafyaya, benliklere, yüreklere kadar ulaşır. Çok parametreli bu savaşta silah çok nadiren kullanılır (Çünkü savaşın bir ucunda yer alan esenlik yolcularının derdinin dünyada bir şeyler elde etmek olmaması, bu tip bir savaşa girişlerinin ancak kaçınılmaz olmasıyla mümkündür).
Bu savaşın şekli iyi tanımlanmalıdır. Esenlikçileri6) açısından; insanlara hoşgörüyü sunup, hayatın değişmez mutlak gerçeklerine:bilgiye ulaştırmak, böylece varlığının menşeini anlamasını sağlamak bu savaşın ana temasıdır. Psikolojik harp unsurlarından enfeksiyon kapıp hastalanarak kimliğin cerahatlenmesine müsaade edilmemelidir. Zira sorunları şiddet kullanarak çözen birisi, muhatabını şiddet kullanması için manipüle eder, yani mücadele alanını kendinin en iyi tanımlandığı alana taşır. Kaçınılmaz olanın dışında düşmanın kendine has özelliklerini hal edinip tepkisel davranmak, onun tarzını kullanmak; rakibin hezimeti olsa da düşmanın dünyasının zaferidir.
Amansız bir düşmanla mücadele meselesinin farkına iyi varılmalıdır. Harp meydanında kızgın bir kavganın ortasında, erlerin aleni bir şekilde düşman tarafından gönderildiği bilinen rakkaselerle atari oynamasının sağlıklı tanımlanabilir bir karşılığı yoktur. Belki bu durum şizofreni olarak yada çocukların savaşa sürülmesi şeklinde adlandırılabilir. Bu nedenle savaşın, kaynağının ve unsurların ve düşmana ait unsurların, vazgeçilmezlerin neler olduğu doğru tanımlanmalıdır, örneğin enflasyonla savaşan bir ülkenin kış mevsiminde turfanda sebze yemesi, ithal kozmotik tüketimini beslemesi anlamlı değildir. Modernizmle savaşta, mesela bulaşık makinası, yumuşak köşe takımları yada -teşhircilikle aynı anlama gelen- vitrin dolapları aynı ortamda olabilir mi? Veyahut Müslüman kızların, başlan ve ilgili tüm uzuvları Müslümanca örtülmüş halde okumalarına müsaade edilmediği, seküler müfredatla öğretim veren okullarda, başlan peruklu bir halde okumakta inat etmesi söz konusu okul okumanın vazgeçilemez olduğunu mu tanımlar?
Bu savaşta vazgeçilmez unsurlar iyi tanımlanmalıdır, zira vazgeçilebilenler sahip olunanlar arasındadır. Sahip olunamayandan zaten vazgeçme durumu meydana gelmez. Bir bayanın okuması/kariyer yapması bir kainat vatandaşlığı hakkıdır, ancak onun okuması veya bir başkasının® uydu imal etmesi yaratılış /varoluş- sal bir tanım değildir. Belki dünyasını renklendiren, zenginleştiren bir kâr kaynağı hükmündedir.
Harbi olsun yada olmasın, savaş® bir yönüyle dünyaların birbirini istila girişimidir. Bireylerin ve toplumların varlık sancılarını dindirdikleri dünyalarının beşeri hayatta baki kalması için yapılır. Taraflardan biri diğerine her halükarda tahammül etmiyorsa kaçınılmazdır. Bu nedenle esenlik® yolunun aynlmaz bir parçasıdır. Varolanı® görmezlikten gelme sorunu geciktirmez, çözmez, kaybetmenin başıdır, üstelik kendini(U6) idrak(,a" l2) edememenin alametidir.
SözIükçe
1- İslam
2- Tarik
3- Halife, davetçl
4- Ahiret
5- lmar
6- Müslüman
7- lçtamafyat, kültür, medeniyet
8- Gayr-l müslim, müşrik
9- Cedel
10- İlim
11- Allah’a kulluk
12- Davet
13- lnsan Haklarından bir hak
14- Kur’ani
15- lslami
16- Rükun
17- Fanİ dünya, yerküredeki hayat
18- Kıtal